Friday, August 27, 2010

Yoyoyiggidyyo!

Täna õhtul on igatahes 24. august ja kell näitab 21.37. Ma ei teagi täpselt mida niiväga kirjutada või hoopis kust alustada.. Töö on ikka samasugune nagu alati:

Hommik. Lähen iga päev 10-15 mintsa varem, et süüa ja kell 9 hakkan laudu koristama ja uuesti katma ja seda umbes kella 10ni. Siis tuleb kõik lauad puhtaks teha ja linad vahetada, et salvrätte voltida ja noadkahvlid peale panna. Siis enamjaolt on minu ülesandeks miljon pisikest klaasikest puhtaks teha, vahepeal täidan ka äädika ja õlipudeleid ja soolatoose. Siis on mõnikord veits passingut veel enne lõunale minekut ja selle aja täidan siis mõnikord snäki ajaks jäetud laudasid koristades või just niisama passides. Samal ajal töötab minuga vahelduva eduga 4 inimest. Tavaliselt saan enne 12 Palace’i poole tulema, siis käin üleval toas ära, et siis 12ks alla sööma minna. Ja siis me sööme seal pisikeses punkris pead ja jalad koos higistades ja viimasel ajal on kombeks saanud, et tuleme Mariaga veel ülevalt toast läbi ja toome endale banaane, apelsine ja õunu sahvrisse varusse. Siis suhteliselt 12.35 olen ma Palmanova hotellis tagasi ja hakkan buffeesse pandud külmadelt toitudelt kilesid ära võtma ja sinna lusikaid ja tange toppima. Siis tuuakse soojad toidud ja siis mõnikord panen nendele ka silte ja ülejäänud aja kuulan, mis targad mehed räägivad ja puhkan 2 mintsa jalga enne kella 13, kui lõuna hakkab. Selleks ajaks on eluisu küll suhteliselt kadunud, aga mis sa ära teed eks. Kell 13 tormavad juba esimesed näljarotid sisse ja hakkavad aga usinalt ennast täis puukima. Lõuna kestab kella 15ni ja see aeg ongi enamjaolt sisustatud laudade koristamise ja katmisega. Täna oli kuidagi vähe rahvast ja 14.30 oli minu ”ala” suht tühi ja Pedro ja Juan Ramon ajasid kõik, kes sinna tahtsid veel istuda minema :D ja siis mul polnud pool tundi midagi tarka teha, niiet loivasin niisama ringi ja tundsin ennast kasutult. Lõpuks tiksus kell 15 ja ”Hasta luego!”.
See nädal töötab Maria 7-15, seega peale tööd otsustasime päevituskuuri tegema hakata. Eile oli ilgelt mõnna rannas, sest tuul jahutas maha, aga täna oli täiesti võimatu üldse olla ja peale tunnikest tulimegi juba tulema. Peale pesu ja veits passingut läksime kella 18 ajal sööma. Kella 19 ajal hakkan tavaliselt ennast riide sättima ja siis 19.15 olengi jälle Palmanovas platsis. Kuna õhtusöök algab kell 19, siis 15 minuti pärast on tavaliselt lauad juba laga täis ja saabki kohe käed kakaseks teha. Vahepeal käivad Pedro või Julian minuga ka lobisemas ja kella 21ni või sinnakanti käin ka vahelduva eduga siis kööki musti nõusid viimas ja ennast isaseks higistamas. Täna oli hullemast hullem, käisin koguaeg külmakambris ennast maha jahutamas, sest ma lihtsalt sulasin. Rahvas on viimasel ajal päris mõistlikuks muutunud ja enamus tõmmavad 21 ajal uttu ja siis ma hakkan täie itsiga laudasid hommikusöögiks katma. Tuleb panna lagapaber, salfakas ja noad kahvlid. Ja siis põhimõtteliselt ongi hasta mañana ja loivan koju ära.

Aa mul jäi eelmine kord rääkimata, miks ööpoiss ei saanud kommi süüa. Kuna siin on üldse päris palju neid ööpoisse ja naisi, kes on kuskilt Punjabist või Aafrikast pärit, siis on ramadani pidamine ka siin igapäevaseks aruteluks muutunud. Esialgsele terve-päev-ei-söö-ei-joo.. asjale või kudas seda nimetada on ka alternatiiv tekkinud, ehk siis mõned söövad lihtsalt puuvilju. Minu ööpoiss Gora ei söö ega joo hommikul mingi 5st õhtul 20.30ni midagi, votnii. Siia ma tahtsingi jõuda :D

No comments:

Post a Comment